24 Nisan 2014 Perşembe

KAŞAR PEYNİRLİ MANTAR KAVURMA

Bundan 5-6 ay öncesine kadar kızım mantarı asla yemezdi.Yediği pizza gibi yiyeceklerin içindeki mantarı bile ayıklardı. Eşim ve ben mantarı çok sevdiğimiz için sık sık mantarı değişik şekillerde yaparım .Yine mantar yaptığım bir gün kızım''mutfaktan çok güzel kokular geliyor neler yapıyorsun anneciğim'' dedi.Ben de ''mantar ''deyince suratı asıldı ve'' ben yemem'' dedi.Sofraya oturduğumuzda ''kokusu bu gün güzel geldi bir tanecik dener misin?''dedim kızıma .O da isteksizce beni daha fazla kırmamak için ''ama küçük bir tane''dedi ve o gün neredeyse sofrada ki bütün mantarları kızım yedi diyebilirim size...O gün bugündür kızımın en sevdiği yiyecekler arasına giriverdi mantar....  :)
Size bu gün kaşar peynirli tavada mantar kavurma tarifi vereceğim ammaaa mantar alırken lütfen KÜLTÜR mantarı olmasına dikkat edin açıkta satılan değişik türdeki mantarları lütfen almayın .Mümkünse paketli kültür mantarlarını tercih edin..Sağlığımızı tehlikeye atmamak için (hatta canımızı) bilmediğimiz mantarları almaktan kaçınalım....


KAŞAR PEYNİRLİ  MANTAR KAVURMA

MALZEMELER :

1 Kg  KÜLTÜR MANTARI
150  Gr Taze Kaşar Peyniri
2 Çorba kaşığı zeytinyağ
1 Tatlı kaşığı kekik
1 Çay kaşığı kimyon
1 Çay kaşığı karabiber
tuz

YAPILIŞI :
Mantarlar güzelce yıkanır ( Kabuklarını eskiden soyardım ama artık soymuyorum böyle de güzel oluyor ve fire vermiyor) ve beş dakika kadar kararmaması için limonlu suda bekletilir bazen benim mantarlarımda olduğu gibi limonlu suda bekletseniz bile kararabilir bunun sebebi mantarın raflarda fazla bekletilmiş olmasından kaynaklanır. Sudan çıkarılan mantarlar iyice kurutulur.Daha sonra kızdırılmış bir teflon tavaya mantarlar koyulur.Eğer su salarsa suyu çekene kadar yok eğer su salmazsa hafif pembeleşene kadar kavrulur. Hafif kavrulan mantarların üzerine 2 kaşık yağ ilave edilip iyice kavrulur.İyice kavrulan mantarların üzerine tuz ve baharatlar ilave edilip karıştırılır.İnce ince dilimlenmiş kaşar peyniri mantarların üzerine hepsini kapatacak şekilde dizilir ve tavanın kapağı kapatılarak kısık ateşte kaşar peynirleri eriyene kadar pişirilir.AFİYET OLSUN...






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder