6 Aralık 2016 Salı

TERBİYELİ MERCİMEK ÇORBASI


TERBİYELİ MERCİMEK ÇORBASI

Arda'nın Mutfağında gördüm bu lezzetli çorbayı ve hemen denemek istedim ...
Denedim vee harika bir çorba tarifine sahip oldum. Sizlerle paylaşmak istedim deneyin beğeneceksiniz...

MALZEMELER :

2 Su bardağı Kırmızı Mercimek
1 Adet soğan
1 Adet patates
1Adet havuç
8-10 Bardak su
tuz- karabiber
3 Çorba kaşığı zeytinyağı

Terbiyesi için;
1 Yumurta sarısı
1 Adet limonun suyu
3 Yemek kaşığı yoğurt

Üzeri için;
1 Çorba kaşığı Tereyağ
1 Tatlı Kaşığı Kırmızı biber
1 Tatlı Kaşığı nane

YAPILIŞI:
Bir tencereye zeytinyağı koyulup soğanlar yemeklik doğranır ve kızmış yağa ilave edilip biraz kavrulur daha sonra içine 2 Bardak kırmızı mercimek , rendelenmiş havuç, rendelenmiş patates ve  tuzuyla baharatı ilave edilip kavurmaya devam edilir.Mercimeklerin rengi değişince içine suyu ilave edilip iyice pişirilir. Pişen çorba blendırdan geçirilip inceltilir.




Diğer yanda yoğurt,limon ve yumurta sarısı karıştırılıp çorbadan içine bir kepçe konularak karıştırılır ve çorbaya karıştırarak ilave edilir. Bir taşım kaynatıp altı kapatılır. 
Servis için tereyağ eritilir içine kırmızı biber ve nane koyulup karıştırılır. Servis ederken kaseye bir kaşık ilave edilir. AFİYET OLSUN... 






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder